Županija Župa dubrovačka

PROJEKT HRVATSKIH CESTA I INSTITUTA IGH

REAKCIJA IZ ŽUPE NA BRZU CESTU "Spominje se razdoblje od 10 godina, a već sad pucamo po šavovima!"

PROJEKT HRVATSKIH CESTA I INSTITUTA IGH

Nakon nedavno predstavljenog projekta studije izvedivosti ceste Dubrovnik - granica Crne Gore, izrađenu od strane Instituta IGH d.d. i naručitelja Hrvatskih Cesta d.d., reagirala je župska nezavisna lista Pametnom dosta.

"Prezentacija koja je imala za cilji informirati i senzibilizirati župsku javnost po pitanju izgradnje brze ceste, na našu veliku žalost je polučila upravo suprotan učinak i potaknula dodatno nepovjerenje mještana, u ovaj, po Župu vitalan projekt. Predstavljene varijante nisu nikoga inpresionirale, ali treba naglasiti da se ovdje radi o studiji izvedivosti koja je podložna znatnim promjenama ako se za njih pokaže realna potreba.

Bez obzira na loš start, ne treba zaboraviti cilj ovoga projekta, a to je izgradnja brze ceste kojom će se riješiti prometni kaos koji već nekoliko godina vlada kroz Župu. Prometna mreža starija od 50 godina već je danas premašila svoj kapacitet i predstavlja ozbiljan sigurnosni problem u kojem se iz dana u dan povećavaju brojke prometnih nesreća, nerijetko i s ljudskim žrtvama. Kao što smo mogli čuti, broj prometnih nesreća na ovom području daleko premašuje europski prosjek od 6 nesreća na milijun vozila po kilometru i kod nas iznosi 22! Stara i neadekvatna prometna mreža s jedne, a gospodarski, posebno turistički razvoj s druge strane je stvorio nesrazmjer između gospodarske aktivnosti Grada Dubrovnika s okolicom i prometnica na kojima se sve skupa odvija. Na ovo smo upozoravali i prošle godine kada smo ukazali na nedostatak ulaganja u prometnu infrastrukturu.

Ako nekome nije jasno da je stanje alarmantno, možda će mu pomoći ovi podaci; planira se obnova hotelskog kompleksa Kupari s novih 200 smještajnih jedinica, Hoteli Plat s 550 smještajnih jedinica, nesretni Golf Park Dubrovnik na Srđu sa 240 vila, 400 apartmana i 250 hotelskih soba, i brojni drugi projekti koje nije lako ni pobrojati, već kucaju na vrata i realno je očekivati da će biti realizirani prije završetka izgradnje brze ceste. Od pitanja koju varijantu odabrati i kuda će se trasa kretati, jedino je važnije pitanje kako preživjeti period do izgradnje ceste?

Spominje se razdoblje od 10 godina, a već danas pucamo po šavovima! Stoga smatramo da je od presudne važnosti ovaj projekt postaviti kao prioritet ne samo Župe nego i Grada Dubrovnika kao i Vlade RH kako bi se realizirao u što kraćem roku. Sjetimo se samo koliko je trebalo proći godina da se izgradi most “Dr. F. Tuđmana” i koliko se već godina čeka na početak izgradnje “Pelješkog” mosta. Očekujemo da će na sljedećoj prezentaciji na temu brze ceste kroz Župu biti nazočan i ministar pomorstva, prometa i infrastrukture. 

Nadalje, planirana trasa ceste prolazi najvećim dijelom preko privatnih parcela, držimo da je iznimno važno za uspjeh ovog projekta adekvatno i pravovremeno informiranje svih mještana, a pogotovo vlasnika zemljišta o bilo kojoj promjeni u planu i realizaciji. Osim toga, neophodno je već danas razraditi plan kojim će se osigurati kakvo takvo funkcioniranje prometnica do izgradnje brze ceste, širenjem i ulaganjem u već postojeću prometnu mrežu.", zaključuju iz Župe. 

Naslovnica Župa dubrovačka

Najčitanije

Tri godine nakon jezivog napada sabljom

Tri godine nakon jezivog napada sabljom
Sjeća li se itko Mirjane Kristović iz Župe dubrovačke? Teško je na prvu povezati o kome se radi, no ako se spome...
Tri godine nakon jezivog napada sabljom

Najnovije