Vijesti Turizam i gospodarstvo

SLABIJI REZULTATI

Hrvatska bilježi usporeni buking za turističku sezonu, Turska se vraća u velikom stilu

SLABIJI REZULTATI
Usporeni buking početkom ožujka iz inozemstva za Hrvatsku ne znači i ukupno slabu sezonu, ali je velik izazov za turistički sektor od kojeg neki partneri očekuju akcije s nižim cijenama za određena razdoblja godine, kako bi popunili kapacitete pogotovo u svibnju i rujnu, prve su ocjene s najveće svjetske turističke burze ITB u Berlinu, piše novac.hr.
 
ITB je u 53. izdanju s radom počeo u srijedu, okupivši više od 10 tisuća izlagača iz više od 180 zemalja, među njima i Hrvatske, čiju turističku ponudu tradicionalno predstavlja Hrvatska turistička zajednica (HTZ) na štandu s još 20-ak suizlagača-turističkih tvrtki i zajednica.
 
Uz njih, na ITB-u je desetak drugih izlagača koji se zasebno predstavljaju, među kojima su primjerice Atlas i adriatica.net grupa, Zadar i Zadarska županija, Split i Splitsko-dalmatinska županija te drugi, a ove godine zaseban štand ima i Rijeka koja promovira projekt europske prijestolnice kulture 2020.
 
Već prvog dana ITB-a svi su razgovarali s partnerima, većinom touroperatorima i avioprijevioznicima iz Njemačke, kao i s glavnim tajnikom Europskog udruženja putničkih agencija-ECTAA Michelom de Blustom, koji je novinarima kazao da je za Hrvatsku i za ovu godinu vrlo optimističan.
 
"Južna Europa, gdje je i Hrvatska, ove godine zahvaćena je promjenom trenda potražnje zbog povratka Turske, koja bilježi trenutni porast bukinga iz Njemačke više od 50 posto u odnosu na isto lanjsko doba, ali Hrvatska, Crna Gora i Slovenija su na dobroj ruti i zbog grupnih tura kineskih i drugih turista s dalekih tržišta. Nejasno je još što će ove godine poduzeti Italija, za koju je buking također u zastoju, Španjolska je zbog pada već najavila akcije, a vjerujem da će Hrvatska zbog svoje jedinstvenosti na Mediteranu i bez akcija moći dobro proći", poručio je de Blust.
 
TUI: Potrebne su akcije sa 10 do 15 posto nižim cijenama
Među partnerima s kojima su na ITB-u u srijedu razgovarali i ministar turizma Gari Cappelli te direktor HTZ-a Kristjan Staničić je i TUI Germany, čiji je menadžer za Hrvatsku, Austriju i još neke zemlje Sven Gorrissen novinarima izjavio da u TUI-ju nisu zabrinuti niti u strahu za ovu sezonu u Hrvatskoj, ali da primjećuju da je ove godine veća pažnja korisnika na cijene.
 
"U situaciji kada se na njemačkom i drugim tržištima snažno nameću Turska, Egipat, Tunis, pa i Grčka s jakim marketingom i cjenovnim pogodnostima, teško je i od Hrvatske ne očekivati snižavanje cijena odnosno akcije za određena razdoblja u godini kada se zna da je zanimanje slabije. Takvo razdoblje za sada vidimo u svibnju i rujnu, i tu bi hrvatski hotelijeri i drugi ponuditelji morali razmisliti o akcijama s 10 do 15 posto nižim cijenama, žele li biti konkurentni i popuniti sobe", poručio je Gorrissen.
 
Dodao je i da bi takve akcije Hrvatska trebala objaviti što prije, najkasnije za tjedan-dva, kako bi bila ispred Španjolske, koja za sada ima pad bukinga za oko 10 posto, a pitanje je, kako kaže, i što će činiti Italija i Francuska.
 
Cappelli i Staničić: Nije drama
Komentirajući razgovore s partnerima na ITB-u i traženja nižih cijena, Cappelli i Staničić su naglasili da poštuju touroperatore, ali da još uvijek većinu prometa u hrvatskom turizmu čine oni koji dolaze individualno.
 
"Savjetujem sektoru da cijene ne spušta, jer mu to nije u interesu. Godina jest pomalo neizvjesna, ali nema drame, a i buking je usporen i za brojne druge zemlje, to je trend. U Hrvatskoj čak ima i dobrih primjera, da se najbolje i najbrže već sada pune najbolji kapaciteti i predsezona, te se trebamo i dalje nametati kvalitetom", kazao je ministar.
 
Jako bitnim za Hrvatsku je ocijenio što njemačke ankete pokazuju da Nijemci ove godine planiraju za oko 2 posto više putovati nego lani, kada su ostvarili ukupno gotovo 70 milijuna putovanja. Planiraju i više trošiti na putovanjima te se očekuje da će premašiti ukupnu lanjsku potrošnju od 95,5 milijardi eura po svijetu i Njemačkoj, koja im je uz Španjolsku, Italiju, Tursku, Grčku, Austriju i Hrvatsku među top izborima.
Njima se sada iz brojnih svjetskih destinacija nude touroperatorski programi s nižim cijenama pa je logično da će čekati s rezerviranjem, a očekuje se i da će više od 30 posto putovanja biti po Njemačkoj.
 
Pritisak touroperatora razumljiv, ali bitna je intenzivna prisutnost
Direktor HTZ-a Staničić lagani pritisak touroperatora na cijene u Hrvatskoj označava razumljivim zbog njihovog biznisa, ali smatra da je prednost Hrvatske u kvaliteti ponude koja raste te da se goste može dobiti i s više sadržaja za istu cijenu.
 
"Touroperatori pomalo pritišću hotelijere i druge zbog cijena, ali nama je bitno biti intenzivno prisutan na stranim tržištima po sajmovima, društvenim mrežama i drugim mjestima, zbog čega smo i pokrenuli veliku online kampanju na 12 tržišta i dodatno izdvojili 10 milijuna kuna za oglašavanje, uključujući i za udruženo s avioprijevoznicima i drugima", kazao je Staničić.
Obojica su dodali, a to potvrđuju i neki od hotelijera na ITB-u, da su za punjenjem predsezone manje-više zadovoljni, da neki hotelijeri imaju i pluseve u odnosu na lani, a da se sada 'bore' za srpanj i kolovoz.
 
Direktor HTZ-a za Njemačku Romeo Dragicchio buking za Hrvatsku u ovom trenutku je označio boljim nego za neke druge zemlje, kao i da se njemu partneri iz Njemačke nisu žalili na cijene, tim više što se najskuplje najviše bukira. Kazao je i da se povećava promet iz sjeverne Njemačke prema Hrvatskoj, najviše s uvođenjem novih avio linija, a kako će novih linija, bar desetak iz Njemačke biti i ove godine, vjeruje u nastavak dobrog trenda, ali uz veći angažman.
 
 
Naslovnica Turizam i gospodarstvo

Najčitanije

Odustali pred ciljem, ali ne žale

Odustali pred ciljem, ali ne žale
Ova grupa mladih turista stigla je sa sjevera Europe, iz Poljske. To su autostoperi kojima je cilj što brži dola...
Odustali pred ciljem, ali ne žale

Prodani Dubrovački vrtovi sunca!

Prodani Dubrovački vrtovi sunca!
Dubrovački vrtovi sunca u Orašcu imaju novog vlasnika, kinesku korporaciju HNA Tourism group. Potkraj rujna fina...
Prodani Dubrovački vrtovi sunca!

Najnovije

Prometna nesreća na skretanju za Čibaču

Prometna nesreća na skretanju za Čibaču
Oko 16:15 sati došlo je do prometne nesreće na skretanju za Čibaču. U nesreći su, kako neslužbeno doznajemo, sud...
Prometna nesreća na skretanju za Čibaču

Bez vode dio Žudioske ulice

Bez vode dio Žudioske ulice
Zbog radova na vodoopskrbnoj mreži, sutra, u utorak 22. listopada bez vode će biti Žudioska ulica u povijesnoj j...
Bez vode dio Žudioske ulice